top of page
  • margriet eshuijs

ik voel me als een wakker gekuste prinses

De vakantie is ten einde en de telefoon is gevuld met leuke foto's van logeerpartijtjes, onverwacht toch in de pipo wagen mogen slapen met Lola bij lieve mensen in het weiland achter hun boerderij, uitgaan met mijn nichtje en genieten bij Hans Klok, Artis zijn zwoele zomeravonden en natuurlijk heeft de museumkaart mij gered van een verder wat koele en natte zomer.

En nu weer aan de slag... ik begin maar met 10 augustus. Ik werd uitgenodigd door Hijlco Span om in zijn radioprogramma Volgspot op Radio 5 te komen vertellen over de cd "Room with a View" en om bij te praten over waar ik nu mee bezig ben.

Ik weet van mezelf dat ik honderd uit kan babbelen over dingen die me interesseren en die zijn nu eenmaal gekoppeld aan het nu. Dus ja, graag. Ik ken Hijlco al minstens 25 jaar als het al niet langer is. We hebben live in zijn programma Volgspot gespeeld met grote en kleine bezettingen, gepraat over grote tournee's maar ook over kleine. Altijd als er nieuws was kreeg ik een plekje om daarover te vertellen. Ik ging graag. Hijlco pakt de draad op waar we waren geëindigd en stelt de juiste vragen met de juiste woorden. Hij heeft altijd een opgewekte nieuwsgierige toon, nooit cynisch, nooit achterdochtig, nooit opzoek naar een zwakte of een verborgen issue en zeker niet kritisch op een vervelende manier. Je weet wel...

En wees nou eerlijk. Je verhaal vertellen in een omgeving waar je veilig bent geeft ruimte om het te nuanceren. Is er een frictie te voelen in de vraag dan ben je alleen maar aan het weerleggen en gaat het gesprek nergens over. Het verschil is oprechte belangstelling en empathie. Vlot omgaan met mensen is wat anders.

Goed terug naar dinsdag 10 augustus.

Natuurlijk was de ontvangst hartelijk. Hijlco maakt samen met Axel het programma. Axel doet techniek, montage en voorgesprek, Hijlco voert de gesprekken in de uitzending en doet zijn huiswerk vooraf zorgvuldig en maakt de indeling en opbouw.

In de introductie werd ik getrakteerd op een machtige montage van alle "hits" uit de tijd van Lucifer en de Margriet Eshuijs Band. Ik voelde me gehoord en gezien en niet vastgepind aan die ene hit. Opsteker 1

Eigenlijk rolde het gesprek meteen naar het koor en kreeg het koor een aankondiging die het verdiend. "Dust in the wind" knalde uit de speakers en daarna was het nieuws...

Meteen na het nieuws werd " Is she really going out with him" gedraaid een feest om te horen. Het gesprek ging verder en dit blokje eindigde met weer een prachtige montage / dwarsdoorsnede van de Cd. Opsteker 2


Natuurlijk ging het ook over de stilte. Om daar over te kunnen praten is lastig maar met Hijlco die oprecht is geïnteresseerd en veel weet van de ins en outs in Showbizz was het een bevrijding.


En nu weer door.....

verder werken aan de PR rond "a Lovely Afternoon in the Parc" en de voorbereidingen voor de repetities. De clip van Hoop is voorzien van de audio van de cd. Die klinkt nu ook zoals het hoort.


Hieronder staan de 4 fragmenten en ook de hele uitzending. Het gesprek begint op 48 minuten

De clip van Hoop staat helemaal onderaan.


Deel 1 koor

de hele uitzending van 2 uur (20.00 uur - 22.00)

gesprek begint op 48 minuten

Hoop op youtube 2021



Recente blogposts

Alles weergeven

Fragile

https://youtu.be/OlmhYqSCI7U Fragile

bottom of page