top of page
  • margriet eshuijs

visuals

Bijgewerkt op: 25 nov. 2022

Ik heb de afgelopen jaren allerlei liedjes en producties voorzien van beeldcollages, nu probeer ik ze samen te voegen met de muziek die daarbij hoort.

Visuals voor de vele presentaties van Alpe d'Huzes, de muziekvoorstelling Bevroren tranen, visuals voor mijn solo programma Journey en clips voor een aantal liedjes van het Margriet Eshuijs PopKoor.

De eerste is heel fragile, klein en integer. Maarten Peters schreef bij het overlijden van Truus Menger een lied voor haar op een gedicht uit haar prachtige gedichten bundel " Op het netvlies van mijn denken" . Truus verzetsvrouw, beeldend kunstenaar, dichteres en bovenal een lieve moeder, vrouw en vriendin. Ik heb haar zeer lief en denk met warmte in mijn hart aan haar, haar levenslessen, haar genieten van de kleine dingen, haar moed om telkens weer toch op te komen voor mensen die slachtoffer zijn van welk onrecht dan ook. Strijdbaar en onvermoeibaar. De mooie kleine werken in beeld zijn schitterende kleine plastieken die zij op het laatst maakte. Je kunt haar gedichten bundel nog altijd kopen en zo ook haar boek " Toen niet, Nu niet, Nooit" waarin zei veel verteld over wat haar acties betekenden en betekend hebben in de 2de wereldoorlog. Zij was samen met haar zusje Freddy Oversteegen lid en goede vriendin van Hannie Schaft en hebben beide gelukkig de oorlog overleefd. Truus maakte het prachtig Hannie Schaft monument in het Kenau Park te Haarlem en heeft de Hannie Schaft Herdenking officieel vorm gegeven. De stichting Hannie Schaft zorgt nog steeds voor de verspreiding van de nalatenschap in geschreven woord. https://hannieschaft.nl/winkel/ Hier vind je ook een dvd met een indrukwekkend portret en gesprek tussen deze 2 lieve zusjes /dames die zo moedig waren om op te staan tegen het grote onrecht en daadwerkelijk acties hebben ondernomen met alle gevaar van dien. Een klein eerbetoon.


bottom of page